Guldpojken..

Jag är undantaget i min släkt, jag är tjejen som dyrkar allt som har med sport att göra och allra högst upp står Sveriges sötaste skåning. Men på en kant har jag även skönnigen Mikael Persbrant som också en omtyckt människa. 
101686-28I julklapp fick jag något som stod högt upp på min lista en bok med den vackre Zlatan.

Ur boken " I huvudet på Zlatan Ibrahimovic" :

"
Så kommer då Zlatan
Den långe, snygge, specielle jazzar in på scenen och slår en tunnel på vår nationella identitet, och de allra flesta av oss älskar honom för det."

Allt är underhållande, och någonstans i mitten skymtar konkurenterna av den riktige Zlatan- en varm, iskall, självsäker, osäker, humoristisk, humanistisk, begåvad, komplexfylld, svensk, bosnisk, kroatisk, troende, otrolig, charmig, karriäristisk, smart och galen lirare som förtrollt ett helt land genom att bara vara... Zlatan.
Boken det här kommer ifrån är en hyllning till ett av de största bollgenier  det här landet någonsin har sett.

"När det går bra för Zlatan, går det bra för Sverige."

Zlatan Ibrahimovic har avancerat och så har han avancerat ännu längre. Hård träning,seriositet, begåvning och vilja ahr gett honom världen.

De överlägsna gesterna finns i varje match, de tillhör Zlatans grundrepertoar. Men det är i andra ögonblick, då den rena talangen/geniet lyser igenom i all sin klarhet, som han är som störst.

http://www.bokus.com/b/919736553X.html

Kommentarer
Postat av: Anonym

zlatan,zlatan.. =) skriver här istället har inga pengar på mobilen.. nej jag har ingen koll på handbollen desvärre. vet inte ens riktigt när jag kommer hem nästa gång. see yaa.. pusss

2007-01-07 @ 19:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback