Tiden kring jul!


Sådär nu är jag tillbaka på bloggen igen, mitt uppe i allt julstök. Tiden har gått fort och det är julafton om bara några få timmar.

Min fredag tillbringade jag nästan hela dagen på mitt förskolejobb, när jag väl slutat där så for jag iväg till mitt andra jobba. Där hade vi julmys och jag fick ett presentkort i julklapp, väldigt uppskattat.
Sedan var jag hemma igen lagom till klockan åtta, då stupade jag i säng. Var uppe en sväng mellan 22 och 23. Sedan kröp jag till kojs igen och sov till 11.30 på lördag förmiddag! Det blev många timmars sömn den natten och det var välbehövligt. Vaknade pigg och glad!

Min lördag tillbringade jag halva dagen i sängen, sedan tvättade jag upp alla tvätt. Passade även på att baka tillsammans med syster Sara. Pepparkakor och muffins fick det bli. På kvällen umgicks jag med tjejerna hemma hos Jenny. Vi pratade och skrattade ett par timmar! Stupade i säng tidigt och vaknade pigg dagen efter.

Söndagen började jag i Örebro,
närmare bestämt på Marieberg. Köpte klart kläderna till nyår och även lite julklappar. Åkte hem en sväng för att slänga ihop en tacopaj som skulle ätas på kvällen tillsammans med "Lärkegänget + Marie". För just den dagen gick vårt årliga julfirande av stapeln. Alla hade med sig olika saker att äta och allt var jätte gott. Åt tills jag inte klarade av få i mig mer, allt gick ner och tallriken blev tillslut tom. Vi snackade lite även denna kväll och kollade på filmen "Heartbreak hotel". Sedan var även denna kväll och vecka över.

Igår, alltså i måndags började jag precis som söndagen på Marieberg. Eftersom min mamma och min syster skulle till Erikbergsgården så följde jag med och passade på att köpa ännu lite mer julklappar.
Men när jag kom fram till Marieberg och satt mig på ett fik för att fundera ut vad som skulle inhandlas den dagen, så blev min värk värre än vanligt. Jag har nämligen haft ett hårt tryck mot vänster sida av tinningen. Nu blev värken så pass stark att jag inte äns kunde gå, tog mig snabbt till apoteket och där kunde jag köpa tabletter som lättade på trycket. Blev att må lite bättre och kunde avsluta mitt shoppande.

Under den senaste månaden har jag köpt massa julklappar, många var blev det. Ida får minst 6 stycken. Även älskade pojkarna ska få flera var. Varje år tycker jag att det är lika roligt att gå  i affärer och köpa allt jag känner för. Julen skulle bli misslyckad om jag inte skulle få köpa alla dessa klappar. Jag trivs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback