Lycka.

När fick du reda på att du var gravid? 11 Juni 2009.
Blev det en chock? Lite kanske!
Hur gammal var du? 22 år.
Hade du mycket halsbränna? Inge alls.
Spydde du mycket? Bara några gånger.
Var det någon favouriträtt som ändrades? Nej men åt väldigt mycket frukt ibörjan.
Hade du mycket foglossning? Knappt nåt alls.
Hade du sammandragningar?
Nej inga vad jag vet iaf!
Ditt sf-mått som störst? 33 cm i vecka 35.
Har du fått bristningar? Inga alls.
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Flicka.
Vad hoppades du på? Ett friskt barn.
Hade du mycket vätska i kroppen? Nej.
Hur mycket gick du upp i vikt? 11 Kilo.
Hur ser du på graviditeten idag? Ganska bra. Underbart att bära på sitt egna kött och blod.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Snabb och inte göra fruktansvärt ont.
Gick du över tiden? Nej, hon är född i vecka 36+4.
När började din förlossning? Värkarna började runt halv 02.30. Krystvärkar från 05.10.
Hur lång tid tog det? Knappt 3 timmar från första värken.
Hur mycket var du öppen när du kom in? 10 cm :)
Vad tyckte du var jobbigast? Värkarna.
Var du rädd för något? Att bli sydd.
Grät du? Bara hemma, väl på förlossningen så blev jag lugn.
Skrek du? Massor. Speciellt under krystvärkarna.
Tog du nåt smärtstillande? Lustgas.
Blev du sydd? Nej. :)
Dragen med sugklocka? Nej, hon flög ut ändå.
Hur många var inne i förlossningsrummet? 4 med mig.
Hade du någon nära med dig? Min kära sambo.
Hur stor var bebisen? 3060 gram och 47 cm.
Blev det en pojke eller flicka? Flicka.
Vad fick den heta? Nellie Siv Ingrid Gustavsson.
Hur ser du på förlossningen idag? Utmärkt. Kunde inte ha blivit så mycket bättre.
Var allting värt det? ABSOLUT.
Ammar du? Ja delvis.
Hur gammal är bebisen nu? 6 månader på lördag.
När kommer nästa barn? Om 2-4 år kanske.

Kommentarer
Postat av: ida

Självklart!

Åh Nellie, det vill jag att min dotter ska heta, om jag nu får någon i framtiden ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback